Aerobinio pratimo privalumai

Anaerobinis pratimas širdies sveikata

Turinys

    Send email Aerobinis ir anaerobinis Aerobinis pratimas yra bet koks širdies ir kraujagyslių sistemos sutrikimas arba kardiovasas. Širdies ir kraujagyslių kondicionavimo metu jūsų kvėpavimas ir širdies susitraukimų dažnis padidėja ilgą laiką. Aerobinių pratimų pavyzdžiai yra plaukimo takai, važiavimo ar dviračių takai.

    Greta kitų sveikatingumo principų, tokių kaip darbo ir poilsio režimų derinimas, neprivalgymas ar grūdinimasis, reguliarus fizinis krūvis yra vienas iš esminių reikalavimų, kuriuos įgyvendinus galima tikėtis geros sveikatos. Darnus organizmo funkcionavimas reikalauja aerobinio krūvio, o konkrečiai — ilgai trukančio ir reguliaraus.

    hipertenzija piracetamas

    Siekdami išsiaiškinti, aerobinio tipo treniruočių teikiamą naudą, minimalų organizmui reikalingą krūvį, rekomenduojamą mitybos režimą, kalbėjome su sveikatingumo treneriais, medikais ir dietologais. Apie aerobines treniruotes trumpai Kaip pasakojo dietologė Daiva Pipiraitėyra dvi metabolinės sistemos arba du būdai, kaip kūnui gali būti tiekiama energija: aerobinis ir anaerobinis.

    Anaerobiniai pratimai atliekami maksimaliomis pastangomis trumpesnį laiką.

    Jei aerobinis būdas priklauso nuo deguonies, tai anaerobiniams energijos gavimui deguonis nereikalingas. Koks būdas tam tikru momentu naudojamas — priklauso nuo pratimų trukmės, intensyvumo, fizinio aktyvumo rūšies. Substratas šiam būdui yra gliukozė ir raumenų glikogenas angliavandeniaio galutinis produktas — pieno rūgštis, kuri konvertuojama į energiją.

    hipertenzija ir supamasis krėslas

    Šiuo būdu gaunama energija pirmosiomis sekundėmis sekundžių jėgos pratimų metu, tačiau energijos efektyvumas yra žemas — tik 30 proc. Jeigu intensyvūs pratimai užtrunka, o deguonies nėra pakankamai, pieno rūgštis kaupiasi ir didėja nuovargis. Jis kartų efektyvesnis — tiek kartų daugiau energijos gaunama.

    vaistai hipertenzijai gydyti

    Būtent nuo to viskas ir priklauso, jei krūvis yra pakankamai didelis, deguonies gali ir trūkti, o tada jau bus anaerobinis režimas. Aerobinis krūvis, anot V. Kavaliausko, gerina širdies ir kraujagyslių darbą, taip pat naudingas plaučių valymui.

    Kadangi treniruojantis suaktyvėja kraujo tekėjimas, pačios kraujagyslės taip pat prasiplečia, o kai baigiame — susitraukia.

    gliukofagas ir hipertenzija

    Tas prasiplėtimas — susitraukimas taip pat treniruoja mūsų kraujagysles, jos būna elastingesnės, neužkalkėja taip greitai, kaip nesportuojančio žmogaus. Reguliaraus fizinio krūvio nauda Anot A. Bagdonaitės, pagrindiniai aerobinių pratimų privalumai yra šie: padidėjęs darbingumas ir gaunama papildoma energija, sustiprinama širdis, suaktyvėjusi kraujotakos sistema ir sumažėjęs kraujo spaudimas, sustiprėję kaulai, pagreitėjusi medžiagų apykaita, sudeginti riebalai, sumažėjusi streso sukelta įtampa bei pagerėjusi nuotaika, taip pat sumažėjusi tikimybė susirgti cukralige.

    gydyti hipertenziją namuose

    Reguliarus fizinis aktyvumas, anot A. Bagdonaitės, mažina sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis ir mirštamumą nuo jų. Bagdonaitė pabrėžė, kad fizinis aktyvumas  padeda išvengti nutukimo, kaulų išretėjimo, taip pat ramina nervų sistemą, padeda įveikti stresus, depresiją, reguliuoja virškinimą, gerina miegą.

    Pradedant sportuoti būtina specialisto konsultacija Fizinio pajėgumo nustatymas, anot V. Kavaliausko, pradedant intensyviai sportuoti yra itin svarbus.

    žaliosios pupelės nuo hipertenzijos

    Sveikatingumo klubuose turi dirbti sveikatingumo specialistai — taip yra visame pasaulyje. Vieni daro testus, kiti rekomendacijas suteikia intuityviai, dažnai stebimas pulsas, anaerobinis pratimas širdies sveikata galimybės — yra daug būdų. Aerobiniams pratimam tinka bet kokio pobūdžio ciklinis, tolygus krūvis.

    Tam tinka lifteriai, čiuožimo treniruokliai, dviračiai, irklavimo treniruokliai — jų būna visokiausių.