Naudingi ir kenksmingi produktai hipertenzijai

Druskos padažas nuo hipertenzijos, Tinkamo mitybos receptai hipertenzijai ir aukštam kraujospūdžiui

  • Žemas spaudimas aukštas pulsas
  • Druska ir jos poveikis organizmui - saugera.lt
  • Net sveikas žmogus turi stebėti visų reikalingų maistinių medžiagų ir vitaminų vartojimo pusiausvyrą, o hipertenzija sergančiam asmeniui ši sąlyga tampa privaloma.
  • Kefyras arba nugriebtas pienas.
  • hipertenzija, mityba, druska, dieta, cukrus, kava, kalorijos - saugera.lt
  • Pirmoji pagalba vaistams nuo hipertenzijos
  • Todėl skirkite šiek tiek laiko ir panagrinėkite produktų, kuriuos valgote kasdien, sudėtį.
  • Atsakingas už natrio inkstų kiekį.

Specialistai pataria sportuoti, bet druskos padažas nuo hipertenzijos   16 Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto specialistai primena — didžiąją dalį suvartojamos druskos kai kurių šaltinių duomenimis iki 90 proc. Druska — vienas iš veiksnių, turintis įtakos padidėjusiam kraujospūdžiui ir širdies ir kraujagyslių sistemos ligų vystymuisi. Tarptautiniai strateginiai visuomenės sveikatos dokumentai teigia: gyventojų sveikatos labui būtina mažinti druskos suvartojimą.

O kiek druskos yra mūsų vartojamuose produktuose, klausia Nacionalinis maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas, vykdantis Druskos vartojimo mažinimo skatinimo projektą.

Kiek druskos suvalgome? Lietuviai, kaip, beje, ir daugumas kitų europiečių, druskos suvartoja per daug.

druskos padažas nuo hipertenzijos hipertenzija nevalgius

Respublikinio mitybos centro atliktų Lietuvos suaugusių gyventojų mitybos tyrimų duomenimis, m. Lietuvos gyventojai vidutiniškai per parą suvartojo 8,75 g druskos. Vyrai druskos suvartojo daugiau nei moterys: atitinkamai 10,75 g ir 7 g druskos per parą.

Net 6,6 proc. Druska natris gali buti padidėjusio kraujospūdžio priežastimi Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis per didelis suvartojamos druskos kiekis gali būti padidėjusio kraujospūdžio priežastis.

Druskos sudėtyje esantis natris kai jo suvartojama per daug sutrikdo organizmo skysčių pusiausvyrą, padidėja kraujo plazmos tūris, o tai sąlygoja kraujo spaudimo padidėjimą.

Druska nėra vienintelis pirminę arterinę hipertenziją sukeliantis veiksnys. Tam taip pat turi įtakos antsvoris, fizinio aktyvumo stoka, piktnaudžiavimas alkoholiu ir kt. Tačiau, kaip įspėja Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto specialistai, per didelis druskos kiekio suvartojimas yra būtent tas veiksnys, kurį kiekvienas galime nesunkiai kontroliuoti ir taip sumažinti tikimybę išsivystyti širdies ir kraujagyslių sistemos ligoms, kurių atsiradimui įtakos turi per didelio druskos kiekio suvartojimas.

Širdies ir kraujagyslių sistemos ligos — didžiulė Lietuvos gyventojų sveikatos problema.

Kiek druskos yra maisto produktuose? Nacionalinis maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas išanalizavo per pastaraisiais metais NMVRVI laboratorijose atliktų druskos kiekio nustatymo maisto produktuose tyrimų rezultatų.

druskos padažas nuo hipertenzijos 1-ojo laipsnio akies hipertenzija

Paaiškėjo, kad lietuviai mėgsta ne tik sočiai, bet ir sūriai valgyti. Taigi, kiek druskos yra dažniausiai mūsų vartojamuose produktuose, kuriuos įsigyjame maisto prekių parduotuvėse?

Vidutiniškai g fermentinio sūrio yra apie 1,5 g druskos. Porcijoje 40 g fermentinio sūrio yra apie 0,6 g druskos.

Tinkamo mitybos receptai hipertenzijai ir aukštam kraujospūdžiui

Didesnis druskos kiekis yra kietuose fermentiniuose sūriuose. Majonezas ir pomidorų padažai taip pat turi nemažai druskos: viename šaukšte majonezo yra apie 0,3 g druskos, pomidorų padažo — 0,5 g. Bulvių traškučiai yra ne tik riebalų kurių čia per 30 procentųbet ir tikrai reikšmingas druskos šaltinis. Porcijoje bulvių traškučių 25 g vidutiniškai yra 0,36 g druskos.

Deja, dažniausiai vienu kartu suvalgome jų ne vieną ar net ne dvi porcijas Suvalgius vidutinio dydžio bulvių traškučių pakelį g gauname beveik pusę paros druskos kiekio — apie 2,2 g.

Riekėje juodos duonos yra apie 0,3 g druskos.

druskos padažas nuo hipertenzijos hipertenzijos streso prevencija

Kiek mažiau — baltoje duonoje ir batone: riekėje per 0,27 g druskos. Vienoje vidutinio dydžio virtoje dešrelėje yra apie 1,1 g druskos. Taigi — 2 dešrelės jau beveik pusė dienos normos, o pora dešrelių su pomidorų padažu ir pora riekelių juodos duonos — jau ir paros druskos norma.

Ypač daug druskos yra ir rūkytuose mėsos gaminiuose — per 2,3 g druskos gramų.

druskos padažas nuo hipertenzijos demencija ir hipertenzija

Labai sūrūs yra rauginti agurkai suvalgę vieną vidutinio dydžio raugintą agurką, gausite pusę dienos druskos normosir, be abejo — silkė, kurios g yra apie 3,6 g druskos. Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto specialistai pataria, kaip sumažinti suvartojamos druskos kiekį: Nesūdykite jau pagamintų maisto produktų arba prieš sūdydami paragaukite ir įsitikinkite, kad druskos iš tiesų trūksta.

Druska ir jos poveikis organizmui

Pratinkitės prie mažiau sūrių maisto produktų — pradėjus mažiau sūdyti maistą, skonis greitai keičiasi ir netrukus jau neatrodys, kad trūksta druskos. Neužmirškite, kad didžiąją dalį druskos gauname su jau pagamintais maisto produktais. Todėl rinkitės šviežius, o ne jau paruoštus vartojimui maisto produktus ir būsite tikri, kad gamybos metu nebuvo papildomai įdėta druskos.

Skoniui pagerinti rinkitės kitus prieskonius, ne druską, tik prieš tai įsitikinkite, ar naudojamuose prieskoniuose nėra druskos.

Naudingi ir kenksmingi produktai hipertenzijai

Prieš pirkdami maisto produktus, perskaitykite ant jų pakuočių esančią informaciją ir rinkitės tuos produktus, kurių sudėtyje mažiau druskos. Tiesa, šiandien druskos kiekio nurodymas dar nėra privalomas, todėl ne visų produktų etiketėse rasite šią informaciją. Stenkitės saikingai vartoti maisto produktus, kuriuose yra daug druskos, pvz.

druskos padažas nuo hipertenzijos akies paraudimas su hipertenzija

Be to, kuo daugiau valgome, tuo daugiau ir druskos gauname. O ar visada mūsų organizmui reikia tiek daug maisto? Valgydami druskos padažas nuo hipertenzijos ar kavinėje, nepamirškite paprašyti, kad į jums gaminamus patiekalus būtų dedama mažiau druskos.

Kai galite, druskos nenaudokite gamindami patiekalus, įdėkite jos tiek, kiek jums atrodo, jog yra būtina, paragavę jau pagamintą patiekalą. Jei vis dėl to dedate druską gamindami maistą, stenkitės tai daryti maisto gamybos pabaigoje: verdant ar kepant dalis maiste esančio vandens išgaruoja, todėl gamybos pabaigoje druskos koncentracija maiste būna šiek tiek didesnė ir geriau jaučiamas sūrumas, todėl druskos įdėsite mažiau.

Kalio, natrio, druskos ir slėgio: hipertenzijos prevencija - Saldainiai

Ruošdami makaronus ar greito paruošimo košes, nenaudokite druskos, nes šiuose gaminiuose paprastai jos jau būna įdėta. Marinuodami mėsą naudokite mažiau druskos — tam puikiai tinka apelsinų, citrinų sultys ar šlakelis acto. Patraukite druskinę toliau nuo valgomojo ar virtuvės stalo: bus mažiau pagundos maistą papildomai pasūdyti!

Klausk psichoterapeuto Į klausimus atsakys psichoterapeutė Aistė Jasaitytė - Čeburiak.