VitD Vitaminas D (D2+D3) - tyrimas - "Antėja laboratorija"

Hipertenzija, kam reikalingi vitaminai

Vitaminas D dalyvauja augimo ir brendimo procesuose, yra itin svarbus organizmo imunitetui — tyrimai rodo, kad vitaminas D sumažina alergijų, diabeto, inkstų, autoimuninių bei širdies ligų, kvėpavimo takų infekcijų ir net piktybinių navikų atsiradimo riziką. Perdozavus vitamino D gali vystytis hiperkalcemija, inkstų ligos, aterosklerozė.

Karantinas su daugybe įtampų, draudimų kaltas ar pavasariui įprasta vitaminų stoka? Nieko nenoriu, niekas neįdomu.

Sužiaumoju sumuštinį, gurkšteliu arbatos — tarsi be skonio viskas. Darbe vėl panašiai — rūkas tvyro akyse, negaliu susikaupti, minčių — nulis. Vakare parslenku namo, sudrimbu ant sofos. Pavasarį išsenka atsargos Šiuo metu labai daug kalbama apie imuniteto stiprinimą, nes virusinės infekcijos pirmiausia griebia silpnesnius, negalinčius apsiginti. Apie COVID grėsmes ir jų sukeliamus nepatogumus šįsyk nerašysime, nors psichologinės įtampos poveikio mūsų nuotaikoms ir emocinei sveikatai nenuneigsi.

Main navigation

Kokių vitaminų trūkumą ryškiau pajuntame pavasarį ir kaip jį galėtume kompensuoti, skaitytojams komentuoja specialistė Karolina Rušinskienė ir šeimos gydytoja Laimutė Čėsnienė. Vitaminų poreikiai organizme padidėja ir intensyviai sportuojant ar patiriant ilgalaikį stresą. Ko jau ko, o streso pastaruoju metu visiems per akis — vieni karantinuojami neranda kuo užsiimti namuose, kiti nekantriai laukia tyrimų, treti graužiasi nagus netekę pajamų šaltinio Mūsų organizmas vitaminų beveik negamina ir nekaupia, todėl jų nuolat reikia gauti su maistu, — komentuoja K.

Šio vitamino sintezę odoje stimuliuoja ultravioletinė spinduliuotė. Žiemos mėnesiais, kai saulės spindulių per mažai, kad užtikrintų reikiamą vitamino D sintezę, šio vitamino kiekis organizme žymiai sumažėja. Norvegų mokslininkai nustatė, kad vitaminas D stiprina imuninę sistemą ir veikia kaip antibiotikas. Nuo seno yra žinoma, kad šis vitaminas reguliuoja mineralinių medžiagų, kalcio ir fosforo, kurie itin svarbūs kaulų tvirtumui kam reikalingi vitaminai dantims, apykaitą.

Be to, jis gerina kalcio ir magnio pasisavinimą, šis vitaminas gyvybiškai svarbus bendrai skeleto ir raumenų sistemai, saugo nuo osteoporozės. Reklama Trūkstant vitamino D žmogaus organizmas pasisavina tik proc.

Kas pavasarį padeda saugoti sveikatą

Vaikai, gaudami nepakankamai vitamino D ypač pirmaisiais gyvenimo metaissuserga rachitu. Įvairaus amžiaus suaugusiems žmonėms dėl vitamino D trūkumo suminkštėja kaulai ir vystosi osteoporozė, didėja hipertenzija ir kaulų lūžių rizika.

Trūkstant šio vitamino dažniau susergama širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis bei arterine hipertenzija. Pasak K. Rušinskienės, norint išsiaiškinti šio vitamino trūkumą rekomenduojama atlikti vitamino D tyrimą, nes tik nustačius jo trūkumo lygį, galima parinkti tinkamą dozę.

Jei šio vitamino kiekis nustatomas kam reikalingi vitaminai, gali būti skiriama palaikomoji dozė, jei lygis žemesnis arba deficitinis — smūginė. Pastarąją gali skirti tik kam reikalingi vitaminai atsižvelgęs į paciento būklę. Šeimos gydytoja L. Čėsnienė teigia, kad vitamino D trūksta beveik visiems.

Vitaminas D: kodėl jis toks nepaprastai svarbus?

Net vartodami šio vitamino papildomai, retas pasiekia maksimalią normą. Jo trūkumas sukelia stiprų nuolatinį nuovargį, energijos stoką, net depresiją. Vitamino D yra riebioje žuvyje pvz. Tačiau gydytojos teigimu, jei norime gerai jaustis, būtina vartoti vitamino D, nes mūsų kraštuose su maistu jo vis tiek negauname pakankamai.

Reklama Vitaminas C saugo nuo ligų Vitaminas C yra stiprus antioksidantas, padedantis gynybinei organizmo sistemai kovoti su laisvaisiais radikalais.

magnis plius nuo hipertenzijos osteochondrozės ryšys su hipertenzija

Jis stiprina imuninę sistemą, kraujagysles, skatina žaizdų gijimą, saugo dantenas nuo uždegimų, padeda įsisavinti geležį. Žiemos metu valgome mažai šviežių daržovių, vaisių ir uogų. Todėl pavasarį dėl šio vitamino trūkumo gali susilpnėti imunitetas, sumažėti atsparumas infekcinėms ligoms, sutrikti miegas, pasireikši apatija ar depresija, tapti jautresnės gleivinės: pradeda kraujuoti dantenos, trūkinėti hipertenzija.

Vitaminas C yra vandenyje tirpus vitaminas, kurio žmogaus kūnas negamina ir nekaupia jo atsargų, būtent todėl svarbu kasdien jo pakankamai gauti su maistu. Vitamino C yra juoduosiuose serbentuose, braškėse, kiviuose, avietėse, citrinose, apelsinuose, greipfrutuose, agrastuose, kopūstuose, pomidoruose, svogūnuose, paprikose, brokoliuose. Garuose gamintas maistas išsaugo daugiau vitamino C nei virtas.

Kofermentas Q10: kokia jo nauda organizmui?

Laimė, vaisiai ir daugelis daržovių dažniausiai vartojami žali. Kopūstai, L. Čėsnienės teigimu, viena iš vertingiausių daržovių, kurią valgome ištisus metus.

Seniau net buvo rekomenduojama šviežių kopūstų sultimis gydyti skrandžio ligas dėl jose esančio vitamino U. Rauginti hipertenzija labai naudingi, bet juos ne visi gali valgyti dėl rūgšties.

Kokius pomidorus ankstyvą pavasarį geriau pirkti — konservuotus savo sultyse ar šviežius — nėra atlikta tyrimų.

hipertenzijos profilaktika ir gydymas liaudies gynimo priemonėmis stresas kaip hipertenzijos rizikos veiksnys

Reklama Būtų geriau tie, kurie auginami natūraliai, ne sintetiniai. Bulvė, vienų peikiama, kitų giriama, suteikia sotumo. Sergantiems diabetu vartoti netinka, turi daug angliavandenių.

Skubantiems

Gydytoja atkreipė dėmesį, kad nuskustos bulvės, ilgiau palaikytos vandenyje, praranda dalį vitamino C, bet nitratai taip pat ištirpsta vandenyje. Jei žinote, kad daržovės ekologiškai augintos, galite išsaugoti daugiau vitaminų nemirkydami vandenyje.

Žmonės, kurie su maistu gauna pakankamai vitamino C, būna atsparesni daugeliui ligų. Vartojant sintetinius vitaminus svarbu neperdozuoti, kad nesukeltume alerginės reakcijos. Kam reikalingas vitaminas K? Jei žiemą sirgote kam reikalingi vitaminai infekcinėmis ligomis, hipertenzija ne vieną antibiotikų kursą, pavasarį gali pasireikšti ir vitamino K stoka.

Reklama Vitamino K yra špinatuose, kopūstuose, salotų lapuose, žaliuose žirneliuose, morkose, žemuogėse, bulvėse. Čėsnienės, vitaminas K mažai girdėtas visuomenei, o trūkumas nustatomas retai. Vitaminą gamina žarnyno bakterijos, jo yra daržovėse, nedideli kiekiai randami kepenyse, kiaušiniuose.

Tavo komentaras

Jo gamyba organizme gali sutrikti vartojant daug vaistų, sutrikus riebalų įsisavinimui. Pirkti ar nepirkti vitaminų? Šiaulių visuomenės sveikatos biuro specialistė atkreipia dėmesį, kad mūsų organizmas lengvai atpažįsta maiste esančius vitaminus.

Natūralūs su maistu gaunami vitaminai mūsų organizme atlieka daug darbų, tačiau jie nėra tokie aktyvūs kaip sintetiniai. Sintetiniai vitaminai įsisavinami ne visada ir jų vartojimas negarantuoja, jog būsite apsaugoti nuo vitamino trūkumo. Kai kurie sintetiniai vitaminai gali būti pavojingi, jeigu jų dozė bus pernelyg didelė. Visų sintetinių vitaminų gamybai naudojamos agresyvios cheminės medžiagos.

jei slėgis viršija šią hipertenziją hipertenzija kaip išgydyti amžinai