Lėtinių neinfekcinių ligų prevencija

Širdies ligos ir netinkama mityba psichinė sveikata

Svarbi visų komponentų visuma Pasak prof. Stuko, nors visi sveikos gyvensenos komponentai svarbūs, mitybai šioje grandinėje tenka ypatinga vieta. Lietuvos gyventojų, - pabrėžia profesorius. Stukas pastebi, kad jau sergant širdies ligomis kai kurių medžiagų poreikis yra netgi didesnis.

Nuo spalio 15 iki lapkričio 18 dienos pagal nustatytą grafiką miesto seniūnijose bus nustatomas gyventojų kūno masės indeksas, matuojams kraujospūdis, cholesterolio ir cukraus kiekis kraujyje. Šiems rodikliams itin didelės įtakos turi mityba, kuri priklauso nuo mūsų pačių.

Vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių žmonių sveikatą, yra mityba. Ji taip pat turi didelės įtakos fizinei ir psichikos raidai, darbingumui, gyvenimo trukmei.

Sveikata 04 Mitybos nepakankamumas — blogos prognozės ženklas Kiekviena liga daugiau arba mažiau pažeidžia, sutrikdo organizmo veiklą.

Pasaulio sveikatos organizacijos PSO duomenimis netinkama mityba ir padidėjusi maisto tarša yra didėjančio mirtingumo priežastis. Nustatyta, kad pasaulyje dėl nepilnavertės mitybos ir bado kiekvieną minutę miršta 12 ikimokyklinio amžiaus vaikų.

nokturija su hipertenzija

Nuo alkio pasaulyje miršta daugiau nei 6 mln. PSO duomenimis, dėl vitamino A stokos kasmet beveik pusei milijono vaikų smarkiai nusilpsta regėjimas, nemažai jų visiškai apanka.

Mityba ir psichikos sveikata

Daugiau nei pusė susirgimų įvairiomis ligomis pasaulyje kyla dėl bado, nesubalansuotos mitybos ir vitaminų bei mineralų stokos. Tačiau žmoniją kankina ir kita kardinaliai priešinga problema.

  • Jodo tinklai nuo hipertenzijos
  • sveika mityba, širdies ligos, fizinis aktyvumas, selenas, papildai, saugera.lt - saugera.lt
  • Medikai Kaune tikrins gyventojų sveikatą - DELFI Sveikata

Tai — persivalgymas, nutukimas ir jo sukeliamos ligos. Pasaulinės maisto ir žemės ūkio organizacijos duomenimis, pasaulis pertekęs maisto ir vis daugiau žmonių valgo per daug.

hipertenzija vibroakustinė terapija

Net besivystančiose šalyse mitybos įpročiai prastėja: vietoj javų ir šakniagumbių renkamasi mėsos ir širdies ligos ir netinkama mityba psichinė sveikata produktus, daug cukraus ir riebalų turinčio maisto.

Nesaikingos ir neracionalios mitybos pasekmė — viršsvoris ir nutukimas. Tai skatina aterosklerozės, išeminės širdies ligos, arterinės hipertenzijos, osteoartrozės, diabeto, kai kurių lokalizacijų piktybinių navikų vystymąsi.

dieta sergant hipertenzija ir išemija

Riebus maistas didina cholesterolio koncentraciją kraujyje, todėl siaurėja ir kemšasi kraujagyslės, ant jų sienelių formuojantis aterosklerotinėms plokštelėms, didėja širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Vartojant daug baltymų, ypač gyvulinės kilmės, didėja pavojus susirgti ne tik širdies ir kraujagyslių, bet ir įvairiomis inkstų ligomis, podagra. Lietuvos sveikatos informacijos centro duomenimis Lietuvos gyventojų mitybos įpročiai kinta teigiama linkme.

sumazejes kraujo spaudimas

Maistui gaminti jie dažniau pradėjo vartoti aliejų. Pavyzdžiui, jei metais vietoj taukų ir sviesto augalinį aliejų rinkosi 31 proc. Mūsų šalies gyventojai vis labiau vertina daržovių naudą sveikatai: metais bent 3 dienas per savaitę šviežių daržovių valgė 18 proc.

aukšto atmosferos slėgio hipertenzija

Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro specialistė visuomenės sveikatos stiprinimui Justina Satkevičiūtė primena, kad labai svarbu laikytis racionalios mitybos principų. Tai stiprina organizmą ir mažina daugelio ligų riziką.

Kardiologija Mityba nėra panacėja nuo širdies ir kraujagyslių ligų Širdies ir kraujagyslių ligos jau daugelį metų yra pagrindinė mirtingumo priežastis Lietuvoje.

Remiantis epidemiologiniais tyrimais nustatytos bendros sveikos mitybos gairės: · maistui vartoti kuo įvairesnių šviežių maisto produktų, domėtis jų sudėtimi ir rinktis tuos, kuriuose yra kuo mažiau konservantų, dažiklių ir saldiklių · valgyti visada tuo pačiu laiku · neužkandžiauti tarp pagrindinių valgymų · gerti pakankamai vandens · nepersivalgyti · skaičiuoti kalorijas, nes suvartojamas jų kiekis turi atitikti normą.

Neabejojama, kad kasdien vartojant šviežių daržovių, vaisių, augalinių, o ne gyvulinių riebalų, ribojant druskos kiekį, vengiant rafinuotų angliavandenių stiprėja ir ilgiau išsaugoma gera sveikata.

kokioje padėtyje geriau miegoti su hipertenzija