Ką reikia žinoti pradedant sportuoti, kad nepakenktume savo širdžiai

Sergant hipertenzija, galite bėgioti. Ką reikia žinoti apie bėgimą?

Tačiau ar bėgiojimas tikrai toks efektyvus?

Vilniaus skulptūros matavosi kraujospūdį – kviečia gyventojus sekti jų pavyzdžiu

Jei taip, ką derėtų apie jį žinoti? Tampame vis nejudresni Visi pasauliniai karai nenusinešė tiek gyvybių, kiek infarktas, insultas, hipertenzija ir kitos ligos, susijusios su judėjimo stoka kartu sudėjus.

Anksčiau žmonės daug daugiau judėdavo, o šiuolaikinis žmogus daug laiko praleidžia sėdėdamas ir dažnai renkasi neaktyvų laisvalaikį.

koks kraujo tyrimas atliekamas dėl hipertenzijos

Dėl nejudraus gyvenimo mes vis daugiau sergame, o įmanoma su hipertenzija saldus juokauja, šiais laikais nebėra sveikų žmonių, yra tik nepatikrintų. Kaip pasiruošti bėgimui? Nereikia nei brangių sporto klubų, nei specialios įrangos, tik valios ir noro keisti savo laisvalaikio įpročius. Taigi, ką reikia padaryti prieš pradedant sportuoti bei kaip sportuoti taisyklingai, kad būtų išvengta traumų? Visų pirma, reikalinga gera avalynė.

Sportbačiai turi būti patogūs, žema sergant hipertenzija, storu padu. Apranga taip pat turi būti patogi, nevaržyti judesių.

Antra, susiraskite bėgimo trasą. Trasa turėtų būti — metrų ilgio. Jeigu jaučiate, kad nepajėgsite tiek iš karto nubėgti, iš pradžių imkitės greitojo vaikščiojimo. Atsiminkite, kad lėtas ėjimas naudos neduoda, nes organizmas beveik nejaučia krūvio.

Susiję straipsniai

Prieš pradedant bėgimo treniruotę naudinga truputėlį apšilti: pasukioti čiurnos sąnarius, padaryti keletą pritūpimų, pasilenkimų, atsispaudimų. Bėgikui reikia treniruoti ne tik kojas, bet ir kitas raumenų grupes. Bėgant kūno raumenys turi palaikyti taisyklingą kūno padėtį. Nenumokite ranka į apšilimo pratimus, jeigu visai netreniruosite pilvo ir nugaros raumenų, netrukus galite pajusti skausmą nugaroje, juosmens ar pečių srityje, ypač kol dar nėra susiformavusi taisyklinga ir jums patogi laikysena bėgant.

Arterinė hipertenzija (Padidėjęs kraujo spaudimas)

Pradėkite bėgioti ant žolės, iš pradžių reikia, kad sąnariams ir raiščiams tektų mažesnis krūvis, o vėliau apšilus galite pradėti bėgioti ir kietu grindiniu.

Svarbu nepersistengti Iš pradžių, ypač jeigu esate perkopęs 40 metų ir turite viršsvorio, galite bėgioti. Antraip jėgų užteks nubėgti vos — metrų ir jūs pasijusite blogai: dusite, pulsas stipriai pakils, suksis galva.

maisto papildai, veiksmingi hipertenzijai gydyti

Bėgti pradėkite ristele lėtu tempu. Pirmiausia nubėkite 50 metrų, po to metrų eikite sparčiu žingsniu. Taip pakaitomis derinkite greitąjį ėjimą ir bėgimą 20 minučių, jeigu pajėgiate, jeigu ne, laiką sutrumpinkite pagal savo galimybes. Po truputį pereikite prie vien tik bėgimo.

maisto, kuris padeda širdies sveikatai

Jei pajėgiate bėgti 20 minučių be pertraukos, treniruotę galima pailginti dar 10 minučių. Pradėkite bėgioti ne intensyviai, o tokiu tempu, kad galėtumėte laisvai kalbėti nedusdami.

Stebėkite savo sveikatos būklę.

Komentuoti

Jei bėgant atsiras nuovargis ir dusulys, bėkite šiek tiek lėčiau. Bėgdami stenkitės išlaikyti tolygų ritmą ir vienodą žingsnio ilgį. Kūnas turi būti truputėlį pasviręs į priekį, rankos sulenktos per alkūnes, bet ne įtemptos, kumščiai lengvai sugniaužti.

kokius nuskausminamuosius galite gerti sergant hipertenzija

Kol esate pradedantis, koją statykite nuo pirštų pasak profesionalų, taip mažiau traumuojamas stuburas ir keliai. Žinoma, galima bėgti ir koją sergant hipertenzija nuo kulno arba remiantis visa pėda. Tai priklauso nuo įpročio ir naudojamos technikos. Kada bėgioti? Anksčiau vyravo įsitikinimas, kad bėgioti reikia anksti ryte, tačiau dabar pasigirsta nuomonių, kad  sportas vos  pakilus iš lovos nėra labai sveikas. Tai didelis iššūkis netreniruotam organizmui.