Temos, straipsniai, įmonės

Širdies sveikatos maistas

Pakoreguota mityba — lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką Shutterstock Lietuvoje kasmet nuo širdies ir kraujagyslių ligų miršta apie 23 tūkst.

Širdies ligos, susijusios su mityba

Šias ligas sukeliantys veiksniai daugumai gerai žinomi, tačiau, kaip rodo statistika, ignoruojami — mirtingumas pastaraisiais metais nemažėja. Širdies ir kraujagyslių ligų priežastys Pagrindiniai širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai, širdies sveikatos maistas sako gydytojai, yra visiems puikiai žinomi, netgi banalūs: reikėtų išskirti rūkymą, padidėjusį kraujospūdį ir cholesterolio koncentraciją kraujyje, blogus mitybos įpročius ir nepakankamą fizinį aktyvumą.

Nemažą įtaką šių ligų vystymuisi turi antsvoris, nutukimas, cukrinis diabetas, stresas ir piktnaudžiavimas alkoholiniais gėrimais.

Kaip maitintis, kad širdis būtų sveika? Širdies-kraujagyslių sistemos ligos yra pagrindinė žmonių mirtingumo priežastis išsivysčiusiose šalyse. Šiuolaikinis gyvenimo būdas, streso gausa lemia šių ligų jaunėjimą. Anksčiau buvo įprasta, kad išeminė širdies liga ar miokardo infarktas užklumpa pagyvenusius žmones, dabar tai dažnai nutinka sulaukus ies ar net ies.

Pasaulio sveikatos organizacijos ekspertai apskaičiavo, kad vidutinis arterinio kraujo spaudimo, cholesterolio koncentracijos kraujyje sumažinimas, metimas rūkyti gali daugiau negu dvigubai sumažinti sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis. Tačiau tikriausiai sutiksite, kad sveika ir subalansuota mityba — pats paprasčiausias ir greičiausias būdas pasiekti trokštamų rezultatų.

Širdis ir tinkama mityba

Blogi mitybos įpročiai lemia ir svorio augimą, ir didėjančią cholosterolio koncentraciją kraujyje. Ne kiekvienas žalingų įpročių turintis rūkantis, vartojantis alkoholį žmogus gali greitai ir be vargo jų atsikratyti, o prisiversti sportuoti, jeigu nepasižymite stipria valia, taip pat nėra lengva. Pradėti maitintis sveikiau — daug paprasčiau, tačiau tai — tik pirmasis žingsnelis sveikesnio gyvenimo būdo link.

  1. Lenktynių vaikščiojimas dėl hipertenzijos
  2. 10 labiausiai širdžiai kenkiančių produktų - DELFI Sveikata
  3. Greitasis maistas Ar sotieji riebalai iš tiesų tiesiogiai susiję su širdies ligomis, moksliškai iki galo neįrodyta.
  4. Pakoreguota mityba – lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką | saugera.lt
  5. Blogas maistas kenkia ne tik skrandžiui, bet ir širdžiai Peržiūrų skaičius: Medikai perspėja: ne onkologinės, o širdies ir kraujagyslių ligos yra pačios pavojingiausios, nes būtent nuo jų miršta didžioji dauguma mūsų šalies gyventojų.

Nuo ko pradėti? Valgykite reguliariai. Suaugusiesiems geriausia valgyti tris kartus per dieną, pridedant porą užkandžių tarp pagrindinių valgymų. Pertraukos tarp pagrindinių valgymų neturėtų būti ilgos, nes tai gali paskatinti persivalgymą.

natūralus maistas širdies sveikata vaistas nuo hipertenzijos lozap

Stebėkite save — po valgio turėtumėte pasijusti sotūs, tačiau per daug neapsunkę. Palikite lėkštėje vietos daržovėms, nepamirškite vaisių. Kaskart pietaudami ir vakarieniaudami įsidėkite daržovių bulvės nėra draudžiamos, tačiau piktnaudžiauti jomis nederėtų — tuo labiau, kad alternatyvų tikrai netrūksta. Vaisiuose ir daržovėse esantys antioksidantai stabdo aterosklerozės vystymąsi, skaidulinės medžiagos jų gausu rupioje duonoje, kepiniuose su sėlenomis skatina žarnyno veiklą, pektinai suriša cholesterolio turinčias tulžies rūgštis.

hipertenzijos laipsnio stadijos vaistų deriniai hipertenzijai gydyti

Neatsisakykite riebalų. Riebalai sudaro svarbią mitybos dalį ir yra būtini organizmui piktybinė hipertenzija jauniems žmonėms jie suteikia energijos, padeda pasisavinti vitaminus A, D, E ir K. Tačiau riebalai neturėtų sudaryti daugiau nei 20—30 proc.

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Rinkitės kuo įvairesnį maistą. Į savo kasdienį racioną reikėtų įtraukti produktus iš skirtingų maistinių grupių: grūdines kultūras, daržoves ir vaisius, pieno produktus, daug baltymų turintį maistą mėsą, žuvį, kiaušinius ar ankštines kultūras bei sveikatai naudingus riebalus.

Maistą dažniau troškinkite ir virkite, o ne kepkite.

hipertenzija koks klimatas vazokonstrikciniai nosies lašai nuo hipertenzijos

Venkite cukraus. Daug cukraus turinys produktai nepasižymi maistine verte, tačiau turi daug tuščių kalorijų, didina nutukimo, metabolinių sutrikimų ir dantų ėduonies riziką. Nesiblaškykite, sutelkite dėmesį tik į maistą.

10 labiausiai širdžiai kenkiančių produktų

Suvartojamo širdies sveikatos maistas ir jo kiekio stebėjimui bei ramiam valgymui ypač trukdo įvairūs pašaliniai dirgikliai: nuolat įjungtas televizorius, kompiuteris, telefonas, skaitiniai ir t. Keiskite mitybą po truputį.

Sveikatos receptas. Širdies ligų prevencija ir medicinos pažanga, grąžinanti gyvenimus

Nereikia persitempti, prievartauti savęs ir valgyti tam tikrą produktą vien todėl, kad tai — sveika. Teikite pirmenybę natūralumui.

hipertenzijos priežasties požymiai nustatant negalią hipertenzijos atveju

Mažiausiai apdoroti produktai — daržovės, vaisiai, kruopos, riešutai, sėklos, žuvis, mėsa ar kiaušiniai — bus naudingesni sveikatai negu smarkiai apdoroti tokie kaip dešrelės, rafinuotų miltų bei cukraus gaminiai ir pan. Tinkami ir netinkami produktai žmonėms, norintiems sureguliuoti bendrą cholesterolio kiekį kraujyje Rekomenduojami produktai: Žuvies taukai, šaltųjų jūrų žuvys pvz.

Blogas maistas kenkia ne tik skrandžiui, bet ir širdžiai

Nerekomenduojami produktai: Riebi širdies sveikatos maistas kiauliena, žąsiena, antiena ; Gyvulinės kilmės riebalai taukai, sviestas, grietinė, grietinėlė, riebus jogurtas ; Riebios, rūkytos mėsos gaminiai dešros, kumpiai, dešrelės ir t. Vien mitybos įpročių keitimo nepakanka Cholesterolio kiekio padidėjimo hipercholesterolemijos gydymas apima rizikos veiksnių šalinimą mitybos korekcijas, žalingų įpročių atsisakymą, fizinio aktyvumo didinimą, gretutinių ligų gydymąo jeigu tai nepadeda — skiriamos medikamentinės priemonės: statinai slopina cholesterolio sintezę organizmefibratai aktyvina riebalų skilimątulžies rūgšties surišikliai skatina jų pasišalinimą su išmatomisnikotino rūgštis reguliuoja riebalų apykaitą.

Tiems, kas netoleruoja statinų, galima rinktis augalinės kilmės preparatus su monakolinu K pavyzdžiui, MOCARD — jo sudėtyje esantis monakolinas K padeda palaikyti normalią cholesterolio koncentraciją kraujyje, gudobelės lapų ir žiedų ekstraktas — normalią kraujotaką, sukatžolės žolės ekstraktas — širdies veiklą ir kraujotakos sistemą, vitaminas B1 — širdies veiklą. Įrodyta, kad monakolinas K mažina cholesterolio kiekį lygiai taip pat, kaip ir sintetiniai statinai.

Partnerių turinys.