Maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata

Spausdinti Maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata netinkamas maisto pasirinkimas ir sėslus gyvenimo būdas lemia antsvorį, kartais — ir nutukimą bei su tuo susijusias ligas. Medikai seniai įvardijo pagrindines padidėjusio blogojo cholesterolio priežastis. Tai mityba, antsvoris, rūkymas, nejudrumas. Kalbant apie mitybą, dažniausiai linčiuojamas riebus ir keptas maistas, saldumynai.

maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata sveikatos skatinimas stazinis širdies nepakankamumas

Gydytoja dietologė dr. Rūta Petereit pabrėžia, kad cholesterolio kiekis didėja ir suvartojant per mažai skaidulinių medžiagų. Vis dėlto Kauno klinikų gydytoja dietologė, Lietuvos dietologų draugijos bei Antsvorio ir nutukimo prevencijos asociacijos prezidentė dr.

Petereit keičiant maitinimosi įpročius radikalių priemonių imtis nerekomenduoja. Pokalbis su ja — apie netinkamą mitybą, antsvorį ir gyvenimo būdą.

Kuo jie rizikuoja?

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Antsvorio turintys žmonės to dažnai nesureikšmina: galvoja, kad gydytojas išrašys vaistų, ir problemos išsispręs. Tačiau kai kūno masės indeksas KMI, apskaičiuojamas kūno svorį kg padalijus iš ūgio mpakelto kvadratu — red. Nutukimo laipsniui didėjant, auga ir lėtinių ligų rizika.

Pavyzdžiui, širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Nors tas, kas turi nedidelį antsvorį, nebūtinai turės aukštą kraujospūdį, tačiau po kelerių metų gali išaugti bendras cholesterolio kiekis, kartu — ir blogojo cholesterolio kiekis.

maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata užpilkite šaltu vandeniu su hipertenzija

Išauga ir lėtinių širdies ligų rizika, taip pat cukrinio diabeto, onkologinių ligų. Apskritai didėjant nutukimui išauga visų lėtinių ligų rizika.

maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata magnezijos dozė sergant hipertenzija

Nutukimas yra trijų laipsnių. Pirmojo laipsnio — kai KMI siekia 30—35, antrojo — 35—40 ir trečiojo — nuo Trečiojo laipsnio nutukimą dažniausiai lydi įvairios ligos. Moterys kartais bijo poodinių riebaliukų, tačiau tai tik estetinė problema.

maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata kokie yra geriausi riešutai širdies sveikatai

Iš tiesų reikėtų bijoti vidinių riebalų, kurie kaupiasi aplink vidaus organus ir yra tiesiogiai susiję su lėtinių ligų rizika.

Turintys didelį vidinių riebalų kiekį net nesusimąsto, kad yra nutukę, nes tų riebalų išoriškai nematyti.

Nuorodos kopijavimas

Tiesa, vidinių riebalų gali turėti ir nenutukęs žmogus. Juos gali nustatyti kūno masės analizatorius. Antsvoris nustatomas ir vis daugiau vaikų ir paauglių. Kas penktas vaikas Lietuvoje turi antsvorio arba nutukimo problemų ir šis skaičius vis auga.

Riebalai ir cholesterolis

Kalbant apie antsvorio ir maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata priežastis, dažniausiai tai būna ne viena priežastis, o visas jų rinkinys. Svoris auga tada, kai iš maisto energijos gauname daugiau nei sugebame jos išeikvoti.

maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata naktinė slėgio hipertenzija

Neišeikvota energija virsta riebalais. Svoris auga, kai netinkamai pasirenkame maisto produktus, juos renkamės per daug kaloringus ar tokius, kurie tenkina skonio receptorius, tačiau jų maistinė vertė yra labai prasta.

Vaikų antsvorio priežastys — netinkamas maisto pasirinkimas ir sėslus gyvenimo būdas. Man ir mano kolegoms tenka nemažai dirbti su antsvorio turinčiais ir nutukusiais vaikais. Pastebime, kad, jei per dieną rekomenduojama nueiti 10 tūkst. Tai rodo, kad jų gyvenimo būdas yra sėslus.

O maisto pasirinkimą ir gyvenimo būdą labai nulemia ir emocinė būklė. Dažniausiai maisto pasirinkimą nulemia mūsų emocijos ir streso lygis. Taigi, mokėti atpažinti ir reguliuoti emocijas svarbu ne tik dėl emocinės, bet ir dėl fizinės sveikatos.

Atsisakius šio žalingo įpročio, organizme padaugės gerojo cholesterolio. Nauda kūnui atsiranda labai greitai. Metus rūkyti, po 20 minučių sumažėja nuo cigarečių padidėjęs kraujo spaudimas ir širdies ritmas. Po trijų mėnesių pradeda gerėti kraujotaka ir plaučių funkcija. Po metų rizika susirgti širdies liga yra per pusę mažesnė nei rūkančiųjų.

Tačiau vaikai ir paaugliai dažnai neatpažįta savo emocijų. Vaikai nesuvokia, kad emocijos — tai ne tik džiaugsmas ar liūdesys, bet ir būklė, kai esi vienišas ar atstumtas draugų ar kai kažkas negero vyksta su tėčiu ir mama. Neatpažindami savo emocijų ir nesuvokdami, kas su jais vyksta, vaikai pradeda bandyti tas emocijas suvalgyti — nuolatos kažką valgo. Gerieji riebalai, omega-3, į kūną neina.

Pavojingiausių riebalų akimis nepamatysite: kaip sumažinti kraujyje esančių riebalų kiekį?

Tačiau, jei pakankamo kiekio jų nesuvartojame, norisi daugiau kitokio maisto. Ir jei daugiau suvartojame angliavandenių, jie gali virsti riebalais. Dar viena paauglių antsvorio priežastis — tai darbo ir poilsio režimo nebuvimas. Labai dažnai vaikai ir paaugliai nesilaiko dienos režimo — dieną su naktim sumaišo.

Populiariausi

Vaikams ir paaugliams labai svarbu yra eiti miegoti 22—23 val. Tačiau iš tiesų paaugliai dažnai eina miegoti labai vėlai. Kitas dalykas, tėvai neretai nori, kad vaikai būtų fiziškai aktyvūs, gyventų sveikai, bet patys to nepropaguoja. Tačiau tik matydami tėvų pavyzdį vaikai gali taip pat pradėti gyventi sveikai.

Iki 12 metų vaikams didžiausias pavyzdys yra tėvai. Idealu, kai ir tėvai, ir sesės, broliai propaguoja sveiką gyvenimo būdą.

Kaip nemirti nuo širdies ligų - saugera.lt

O priekaištai dėl suvalgyto saldainio ar greitojo maisto gaminio antsvorio turinčiam vaikui nepadės. Geriau jau visiems kartu dėmesingai suvalgyti kokį saldumyną, pasimėgauti, bet paskui vėl grįžti prie sveikatai palankaus maitinimosi. Šiais laikais tai yra ne vien vyresnio amžiaus žmonių problema?

  • Pavojingiausių riebalų akimis nepamatysite: kaip sumažinti kraujyje esančių riebalų kiekį? - LRT
  • Vienintele priimtina terapija buvo vaistų cholesteoliui mažinti išrašymas ir dietos, griežtai ribojančios riebalų vartojimą.
  • 5 būdai, kaip be vaistų sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje - DELFI Sveikata
  • Etaplius - 10 produktų, kurie mažina cholesterolio kiekį ir aps
  • Hipertenzija be tablečių gydymo
  • Širdies ir kraujotakos ligos mūsų visuomenėje yra tokios dažnos, kad sirgti jomis pasidarė normalu.
  • Kaip kovoti su cholesteroliu? - LRT

Tai lemia keletas priežasčių. Mokslininkai nustatė, kad padidėjusiam cholesterolio kiekiui ir širdies kraujagyslių ligoms įtaką daro tai, kaip mes buvome maitinami pirmąjį tūkstantį mūsų gyvenimo dienų. Šis laikotarpis apima nėštumą ir dvejus pirmuosius kūdikio gyvenimo metus. Taigi, svarbu, kuo, laukdamasi kūdikio, maitinosi mama, ir kaip vaikas buvo maitinamas pirmuosius dvejus jo gyvenimo metus. Dėl to reikėtų mokyti jaunas moteris, mamas, kaip svarbu yra subalansuotai maitintis.

10 produktų, kurie mažina cholesterolio kiekį ir apsaugo kraujagysles

Tačiau galimybių reguliuoti cholesterolio kiekį vis dėlto yra ir vyresnio amžiaus žmonėms. Didelė problema yra tai, kad su maistu gauname per daug blogųjų riebalų, daugiau omega-6 nei omega-3 riebalų rūgščių.

Riebalai yra skirtomi į sočiuosius, mononesočiuosius ir polinesočiuosius riebalus ir kiekvienas turime gauti per dieną jų lygiomis dalimis. Dažniausiai suvartojame per daug sočiųjų riebalų, tai gyvulinės kilmės riebalai.

NAUJAUSI KOMENTARAI

Pastarųjų gausu taukuose, svieste, kiaušiniuose, mėsoje, pieno gaminiuose. Galbūt mums atrodo, kad beveik nekepame maisto ar riebiai nevalgome, tačiau mums vis tiek trūksta gerųjų — mononesočiųjų riebalų.

Įrodyta, kad mononesočiosios riebalų rūgštys gali sumažinti MTL blogojo cholesterolio ir didinti DTL gerojo cholesterolio kiekį kraujyje.

  • Vienas iš veiksnių, žymiai padidinančių širdies ir kraujagyslių ligų išsivystymo riziką, yra didelis cholesterolio kiekis.
  • Fitoterapija hipertenzijai gydyti
  • Kaip kovoti su cholesteroliu?

Mononesočiaisiais riebalais pasižymi tokie produktai kaip avokadas ir alyvuogių aliejus. Jų suvartojame per mažai. Per dieną reikėtų suvalgyti arba pusę avokado arba bent vieną du šaukštus aukščiausios kokybės pirmo šalto spaudimo alyvuogių aliejaus.

Tik toks aukščiausios kokybės alyvuogių aliejus yra su polifenoliais, kurie saugo nuo uždegimų.

maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata bronchitas ir hipertenzija

Taip pat yra polinesotieji riebalai, tai visiems žinomos riebalų rūgštys omega-3 ir omega Gyvūninės kilmės omega-3 turi riebiosios jūrų žuvys, o augalinio omega-3 šaltinis yra linų sėmenų ir kanapių sėklų aliejai. Šių riebalų taip pat reikėtų mažiausiai valgomojo šaukšto per dieną, kad bent artėtume prie reikiamo omega-6 ir omega-3 santykio. O jei mes gauname mažai gerųjų, tai yra, mononesočiųjų, omega-3 riebalų, o suvartojame daugiau blogųjų riebalų margarino, transriebalų, kurie susidaro aliejų kaitinimo metu ir yra saldumynuose, ilgo galiojimo maisto produktuose, pusfabrikačiuosekokie vaistai nuo hipertenzijos nesumažina pulso didėja cholesterolio kiekis kraujyje.

Tai aktualu tiek vyresnio, tiek vidutinio amžiaus žmonėms, tiek vaikams. Nustačius padidėjusį bendrąjį cholesterolio kiekį, o ypač — blogąjį, pirmiausia reikėtų pasižiūrėti, kokius mes riebalus vartojame, ar mūsų racione ne per daug blogųjų riebalų? Bloguosius riebalus reikėtų stengtis pakeisti šaukštu gero alyvuogių, linų sėmenų ar kanapių aliejaus arba avokadu.

Kalbant apie paauglius, jiems riebalų tikrai reikia.